Kurā dienas daļā treniņi ir visefektīvākie: no rīta, pa dienu vai vakarā?

Konkrētas dienas stundas, kas būtu vienlīdz efektīvas visiem, nepastāv. Katram cilvēkam tās ir savas. Nākas vien pielāgoties individuālajam bioritmam, paradumiem un dzīvesstilam.

Bendēt sevi un savu darba grafiku dēļ treniņiem nav vērts. Šādas nodarbības vēlamo gandarījumu, no kura, savukārt, tiešā veidā atkarīgs rezultāts fitnesā, nesniegs.

Rīts

Mierīgi rīta treniņi – joga, pilates, vingrošana locītavām, Body & Mind programmas – piemēroti tiem, kam ir smagi celties no rītiem, radošo profesiju pārstāvjiem, kā arī uzņēmumu vadītājiem, kam ikreiz jāpieņem komplicēti racionāli lēmumi.

Ja pilnvērtīgam zāles apmeklējumam laika no rītiem neatliek, vingrošanu vari veikt arī mājās. 

Šādu treniņu būtības pamatā ir radošuma aktivizācija caur meditāciju, koncentrēšanos uz sevi un nesteidzīgu domu plūsmu. Statiska slodze un mierīgas kustības pamatmuskuļu grupu un locītavu izstrādei ļauj kārtīgi sagatavot ķermeni gaidāmajai darba dienai.

Ja zāles apmeklējumam no rīta laika nav, vingrošanu vari veikt mājās: mierīgi pietupieni, izklupieni, pieliekšanās un planka pozas.

Aktīvie rīta treniņi – grupu nodarbības, intervāltreniņi, kardio un ūdens aerobika ir gluži kā radīti tiem, kas viegli ceļas no rītiem un raduši pieņemt lēmumus operatīvi. Šie vingrinājumi lieliski tonizē ķermeni, paātrina vielmaiņu, palaiž nervu impulsu nodošanas procesus. Tiem, kas „atmostas” dienas gaitā, tik aktīvas nodarbības var būt traumatiskas. Jo locītavas, muskuļi un sirds tipiskām „pūcēm” aktīvai rosmei pirmajā dienas pusē nav raduši.

Diena

Mierīgi dienas treniņi piemēroti personām, kam ir nepieciešams pārtraukums. Darbības maiņa novērš no burzmas un problēmām, maina domu virzienu un, kas pats būtiskākais, sniedz ķermenim atslodzi psihosomatiskā līmenī. Ja doties uz pilnvērtīgu treniņu, piemēram, pilates nodarbību, neizdodas, vari veikt elpošanas vingrinājumus un dažus vingrinājumu, lai iesildītos.

Dienas laikā ieteicams trenēties tiem, kas mērķus vēlas panākt īsā laikā: uzlabot auguma aprises, padarīt muskuļus izteiktākus un tos pieaudzēt.

Lieliski, ja stundu-pusotru var veltīt spēka treniņam apvienojumā ar kardio. Dienas laikā muskuļi ir aktivitātes virsotnē un nav pārslogoti. Turklāt ir jāsadedzina pusdienlaikā saņemtais enerģijas daudzums, un jāpārvar miegs. Vienkārši spēka vingrinājumi ar brīvajiem svariem ļaus efektīvi sadedzināt kalorijas un aktivizēt miegaino prātu. Tāpēc dienas laikā treniņi ir īpaši efektīvi tiem, kas vēlas panākt noteiktu mērķi īsā laika posmā: uzlabot augumu, sniegt muskuļiem reljefu, pieaudzēt muskuļu masu.

Ieteicamie vingrinājumi – spiešana guļus, pievilkšanās, soļošana ar svaru stieni, izklupieni uz priekšu un atpakaļ ar hantelēm rokās, skriešana uz īsajām distancēm.

Vakars

Aktīvi vingrinājumi vakarā – cīņas mākslas, dejas, riteņbraukšana, ūdens aerobika un intervāltreniņš – ļauj noņemt stresu. Dienas beigās ķermenis ir uzsildījies un ir gatavs slodzei. Turklāt tieši vakara stundās tiek novērota maksimāla neironu atbilde uz smadzeņu sūtītajām komandām uz muskuļiem.

Ja tevi nomāc miega problēmas vai arī rītos ir grūti saorientēties, izvēlies mierīgas nodarbes – jogu un taiči. Tie maksimāli palēnina sirdsdarbību, nomierina enerģijas plūsmu un gatavo ķermeni miegam, noņemot slodzi no muskuļiem un nervu sistēmas. Mājās, pirms doties pie miera, ieteicams veikt elpošanas vingrinājumus, iegurņu rotēšanu, pieliekšanos uz priekšu-atmuguriski un sānis.

Atstāt komentāru

Komentāri pie raksta parādīsies tikai pēc apstiprinājuma

* Noteikti aizpildi