Metabolisms. Tā aktivitātes noslēpumi.

Ikviens noteikti ir dzirdējis par metabolismu jeb vielmaiņu. Un ik katrs, kurš padziļināti seko, uztur un cenšas paātrināt metabolismu, zina, ka metabolisms ir tas, ar kādu ātrumu viss apēstais ēdiens pārvēršas enerģijā vai taukos. Ja vielmaiņa ir lēna, tad enerģija atjaunojas lēnām, tāpēc visu, kas neaizgāja enerģijas atjaunošanai, organisms uzskata par lieku un novirza rezervēs (uztur tauku rezerves). Ja vielmaiņa ir ātra – tad viss ir tieši pretēji.

Metabolisma paātrināšana ir teju ikvienas diētas, tievēšanas un sportista viens no darbības principiem. Jo metabolisma aktivitāte nosaka, cik ātri mēs zaudēsim liekos kilogramus vai uzņemsim muskuļu masu. Metabolisma jeb vielmaiņas ātrums ir ģenētiski noteikts, bet, protams, tāpat kā jebkuru mūsu organisma sistēmu, arī savu vielmaiņu mēs varam sabojāt- to var izdarīt ar krasām un drastiskām diētām, īpaši, ja tādas ievērotas ļoti agros jaunības gados. 
metabolisms
Ko dod paātrināts metabolisms?

Kā jau iepriekš apskatījām, ātrs metabolisms dod iespēju efektīvāk notievēt, jo uzņemtās pārtikas daudzums pārstrādājas ātrāk, neuzkrājas rezervēs-taukos un dod iespēju efektīvāk un rezultatīvāk uzņemt muskuļu masu!

Kā paātrināt metabolismu?

Katram metabolisma līmenis ir atšķirīgs. Viens var ēst daudz un būt bez tauku rezervēm, viens ēdot maz, pieņemas straujāk svarā. Lai efekts nepārvērstos defektā, vielmaiņu ir arī iespējams papildus “iekustināt”.
Metabolisma veicinātāji

Muskuļi

Šo punktu Veselības Pasaule vēlējās izcelt pašu pirmo, jo tā tiešām ir- paši muskuļi ir tie, kas paātrina metabolismu jeb- jo vairāk ir uzbūvēti muskuļi, jo ātrāka vielmaiņa ir organismam. Līd ar to, sportot un cīnīties par muskuļiem!

Temperatūra

Ārējās temperatūras krasas izmaiņas palielina vielmaiņas ātrumu. Ja mazgāšanos dušā beigsi ar aukstu ūdeni, tad tas palielinās metabolisma aktivizāciju, jo ķermenis patērēs vairāk enerģiju, lai ķermeni sasildītu!

Ēd bieži

Reta ēšana organismam liek veidot rezerves, jo ķermenis domā: noteikti atkal būs daudz stundas jāgaida līdz nākošajai ēdienreizei, noglabāšu tās rezervēs! Tā ir viena no būtiskākajām kļūdām, ko ievēro lielākoties sievietes- ēd reti, piemēram, vienu reizi dienā! Bieža ēšana ar mazām porcijām ir izcils metabolisma aktivizēšanas pasākums! Ķermenis uzņemto pārstrādā, jo zina, ka drīz būs vēl! Ieteicamā rezerve starp ēdienreizēm - 2-3h
Pirts

Pirts procedūras paaugstina šūnu aktivitāti, stimulē vielmaiņu un vienlaikus veicina metabolismu, tas arī ir viens no galvenajam iemesliem, kādēļ sporta zālēs ir pieejamas saunas!

Ūdens

Dzeriet daudz ūdens! Ja organisms sajūt ūdens trūkumu, tad aknas nevar noārdīt taukus, jo vispirms tām nākas atjaunot šķidruma krājumus organismā. Ja dzerat aukstu ūdeni, tad patērējat vēl jo vairāk kaloriju, tādēļ secinājums viens- ūdens glāze vai pudele, lai vienmēr ir pa rokai!

Omega-3 taukskābes

Tās regulē leptīna līmeni organismā. Omega-3 ietekmē vielmaiņas ātrumu. Visvairāk šādu taukskābju ir zivīs un zivju eļļā. Mēs iesakām VPLab Fish Oil.

Olbaltumvielas jeb proteīni

Olbaltuma pārstrādei organismā tiek patērēts gandrīz divas reizes vairāk enerģijas! Tādēļ Veselības Pasaule iesaka proteīna saturošu produktus lietot kā piedevu (pulvera viedā, batoniņi starp ēdienreizēm) un noteikti iekļaut ikdienas maltīšu sarakstā!

Ass ēdiens

Asa ēdiena viena porcija paātrina vielmaiņu par 25%. Tādēļ, ka cienāt asus ēdienus, pievienojiet nedaudz čili!

Greipfrūts

Greipfrūts ir top auglis, kura sastāvā esošās vielas “kustina” vielmaiņu jeb metabolismu. Ir noteikti manīts, ka gandrīz ikvienu diētu saturā ir iekļauts šis auglis. Rūgtā garša, kas ir raksturīga greipfrūtam, ir no augļa baltās, mīkstās miziņas, tomēr iesakām notikti ēst arī to, ko šīs baltās miziņas sastāvā koncentrējas metabolisma veicinātāja vielas!

Veselības Pasaule iesaka - lai greipfrūts ir pēdējais, ko dienas noslēgumā Tu ēd. Iekļaujot savā ikdienas noslēgumā šo augli, jau pēc pirmajām 2 nedēļām jutīsi izmaiņas!

Metabolisms var būt veiksmīgi ģenētiski mantots (ja ir ātrs!), bet arī tāds ir “jākopj”, jo laika ietekme arī skan šo ķermeņa darbību. Tas kļūs lēnāks. Tādēļ nodarbojamies ar sportu, ēdam maksimāli pareizi un laika gaitā ķermenis pateiksies par to ar ilgtermiņa veselību un lielisku funkcionēšanu!

Atstāt komentāru

Komentāri pie raksta parādīsies tikai pēc apstiprinājuma

* Noteikti aizpildi