Pa karjeras kāpnēm: ofisa ēšanas paradumi, kas (esam pārliecināti) uz tevi nav attiecināmi

Mūsdienu dzīvesveids pielāgojas tā dinamikai: augstās aizņemtības dēļ nereti neatliek laika pat ātrai maltītei... pareizu un veselīgu uzturu darba laikā nemaz nepieminot. Sviestmaizes, cepumi, saldie batoniņi, sausie grauzdiņi un citi gardumi kombinācijā ar stipru kafiju... Visi šie produkti bendē mūsu kuņģi ik dienu.

Šoreiz vēlamies sniegt vērtīgus padomus, kuru ievērošana solās tavu veselību paglābt un pavairot.

1. Brokastis – sātīgas un kalorijām bagātas.
Brokastis – obligātā dienas daļa. Sātīgas brokastis nepieļauj izsalkuma sajūtas iestāšanos jau pēc stundas-divām, tādējādi traucējot efektīvam darbam. Sistemātiskas uzkodas cepumu un batoniņu veidā garantēti piemetīs pāris liekus kilogramus.
Brokastis
2. Centies neēst pusdienas darba vietā.
Maltītei ir būtiski nomainīt vidi, vēlams doties prom no biroja telpām vismaz uz 20-25 minūtēm. Sasteigt pusdienlaikā ir lieki, centies sakošļāt ēdienu un izbaudīt tā garšu. Vienmēr papildini maltīti ar pāris pilngraudu maizes šķēlēm – šķiedrvielu un vērtīgo mikroelementu lādi.

3. Nē kafejnīcām.
Biznesa pusdienas piedāvā gandrīz visi ēdināšanas uzņēmumi. Tas ir tik vilinoši – paēst par nelielām naudām, neiespringstot ar gatavošanu. Taču šāda uztura kvalitāte un vērtība ir apšaubāma. Pēdējos gados kļūst arvien populārākas pusdienu kastītes.

Latvijā nu jau vairākas kompānijas specializējas tieši šādā biznesa pusdienu piegādē (ēdienkarte tiek atrunāta iepriekš). Taču pašrocīgi pagatavots ēdiens – daudz labāk un, protams, krietni lētāk. Tāpēc iegādājies dažas šādas lunch kastītes un tik ļaujies fantāzijai.
Nē kafejnīcām
4. Darbam paredzēto maltīti gatavo paēdis.
Šādos brīžos tev neradīsies vēlme ielikt kastītē kaut ko kalorijām bagātu vai neveselīgu. Veselīgās pusdienu variācijas: visvisādi mājās gatavoti salāti ar olīveļļu; vistas fileja; biezpiens ar žāvētiem augļiem un riekstiem; jogurts, kefīrs; burkāni; augļi.

5. Pārdomā arī uzkodas.
Izsalkuma sajūta un vēlme kaut ko iekost darba laikā ir norma. Dietologi iesaka par to parūpēties laikus: ņemt līdzi tikai veselīgās un pareizās uzkodas. Tie var būt āboli, banāni, rieksti, žāvētie augļi, augļu čipsi vai tumšā šokolāde.
uzkodas
6. H2O.
Par ūdens sniegto labumu cilvēka organismam zinātnieki pieminējuši ne reizi vien. Ieteicamā dienas deva vīriešiem ir 1,5-2 litri. Ieteicams dzert pa dažiem malkiem ik pēc stundas. Tas ļaus uzlabot vielmaiņu un pasargāt augumu no liekajiem kilogramiem.

7. Neatmet saldumus pavisam.
Ogļhidrāti ir enerģijas avots, tāpēc pilnībā izslēgt cukurus nav prāta darbs. Bieži vien vārdu salikums „veselīgais uzturs” rod asociācijas ar kaut ko negaršīgu. Lai tā nebūtu, neatsakies no tradicionālajām tēju padzeršanām ar saldumiem pilnībā. Taču kalorijām pārpilno kūku vietā pie tējas tases izvēlies dabīgo melno šokolādi, zefīru, pilngraudu cepumus, augļus šokolādē un halvu.
Ogļhidrāti

Atstāt komentāru

Komentāri pie raksta parādīsies tikai pēc apstiprinājuma

* Noteikti aizpildi